top of page

אליפות ישראל בטיסנים התקיימה בחדרה

מועדון קלוב התעופה אירח כ-80 משתתפים מכל רחבי הארץ. שירה רשף הצעירה מחדרה זכתה במקום השלישי בדירוג הנשים


מועדון קלוב התעופה בחדרה, הפועל במסגרת פנאי העיר חדרה, אירח בשבת את אליפות ישראל בטיסני גלשונים וקלע בשטח ההטסה הסמוך ליער חדרה. האירוע נערך במעמד המשנה לראש העיר ויו"ר פנאי העיר, עו"ד יניב דרי. בתחרות, שנמשכה כשלוש שעות, השתתפו כ-80 מתחרים מכל רחבי הארץ, בדירוג ילדים, נערים ובוגרים, נשים וגברים.


במהלך התחרות חייב הספורטאי להזניק את טיסנו חמש פעמים לאוויר. כל שנייה שהטיסן שוהה באוויר (ללא מנוע וללא שליטה מרחוק) מזכה את מטיסו בנקודה. לצורך החישוב הסופי, נלקחות בחשבון שלושת הטיסות הטובות ביותר.

בתחרות טיסני הגלשונים, נדרש המטיס להזניק את טיסנו מהיד ושעון העצר נעמד כאשר הטיסן מסיים את טיסתו. בתחרות טיסני הקלע, מוזנק הטיסן בעזרת מקלע, בשתי המחלקות הטיסנים מגיעים לגובה של כ- 50 מטר ומשם הם גולשים באוויר עד לנחיתה הרכה. בשונה מענפי ספורט אחרים, כאן הספורטאי חייב לבנות בעצמו את כלי הטיסן אתו הוא מתחרה בתחרות.


תנאי מזג האוויר הטיבו עם המתחרים ושטח ההטסה לאחר הקציר היה מושלם. את הכבוד לחדרה הביאה שירה רשף, חניכה במועדון קלוב התעופה, שזכתה במקום שלישי גם בטיסני הקלע בדירוג ילדים עד גיל 14, וגם בדירוג נשים.


יניב דרי בירך את המשתתפים ושיבח את ההישגים הספורטיביים: "כל הכבוד לכם שבאתם לכאן מכל קצוות הארץ, ואתם מסכמים פעילות של שנה לא פשוטה. אנו שמחים לארח אתכם כאן בחדרה". דרי גם הוסיף: "ותודה לנדב ליפשין שמנהל את קלוב התעופה בחדרה ומביא אותו להישגים ארציים ובינלאומיים".


בקלוב התעופה חדרה, כבר נערכים לפעילויות הקיץ הרבות, המועדון פתוח ברציפות ללא הפסקה גם בחופש הגדול, בבניית טיסנים, הטסות אימון, הערכות לקורס הארצי להכשרת מדריכי טיסנאות, ופתיחת שנת הלימודים הבאה.


כל הפרטים באתר פנאי העיר חדרה, באתר קלוב התעופה חדרה ובדפי הפייסבוק.



49 views0 comments
bottom of page